Sytt och layout

Denna veckan har jag sytt två mössor



jag har även gjort en layout som jag blev väldigt nöjd med


Texten till vänster är en dikt som jag tyckte var så fin (kommer inte ihåg var jag hittade den)

Mamma min mamma, se vad jag kan
Jag går nu och hoppar lite grann
För mina vingar dom bär mej
varthän jag än vill
Flyger dit du är
och följer ditt liv

Fast du inte ser mej
Så är jag alltid där
Någonstans runt om dej
I universums stora sfär
För jag färdas över ängar
Bärs upp av en vind
Tittar till dej och flyger ner
och ger en puss på din kind

Jag samlar dina tårar och
fyller på vår brunn
Vars vatten blir till regn
som landar på din mun
och tränger in i din själ
för att läka de sår
som gör så ont av saknaden
av att du inte får

ha mej intill dej
närhelst du än vill
ge mej allvärldens kramar
Vad jag än vill och lite till
för du vill visa din kärlek
ge mej allt så fint
men mamma, din kärlek
känns från jorden och ända hit

Jag säger stolt till de andra
små änglarna som är här
-Titta! det e min mamma
och hon håller mej så kär
Jag lyser utav stolthet
som blir till stjärnans ljus
som du ser om natten
när det släcks i varje hus

för jag är den stjärna
som lyser stark och klar
jag är ljuset inom dej
som alltid stannar kvar..


Kommentarer
Postat av: Therese

Vilken fin dikt!!

//therese

2009-08-23 @ 10:50:00
Postat av: cilla

Det var en fin dikt Kram Cilla

2009-08-23 @ 17:15:55
Postat av: Mia Östlund

Fin dikt.

Starkt av dig att göra den lo:n. Vacker!

Ses på tisdag.

Kram Mia

2009-08-23 @ 17:29:50
Postat av: Lina

Vilken fin dikt vännen. En tår trillade ner för kinden på mig. Kram

2009-08-23 @ 21:16:12
URL: http://moa.clippern.se
Postat av: Lena S

En mycket vacker och innehållsrik dikt. Man blir så rörd. Ha det gott!

2009-08-23 @ 22:18:57
Postat av: Catrin

vilken fin dikt, den va underbar. Fick rysningar när jag läste den!

2009-08-26 @ 12:54:33
URL: http://cathe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0